مسیر – جهت آزمایش فناوری میلادی بالستیک

مسیر – جهت: آزمایش فناوری میلادی بالستیک روزنامه کره شمالی موشک بالستیک اخبار بین الملل

گت بلاگز اخبار پزشکی باید ونبایدهای تغذیه ای در وعده صبحانه

وقتی از خواب برمی خیزیم بعضی عادت هایی را مرتکب می شویم که همان عادت ها بیماری زا به شمار می روند.

باید ونبایدهای تغذیه ای در وعده صبحانه

باید ونبایدهای تغذیه ای در وعده صبحانه

عبارات مهم : همراه

وقتی از خواب برمی خیزیم بعضی عادت هایی را مرتکب می شویم که همان عادت ها بیماری زا به شمار می روند.

به گزارش رکنا، اگر از طرفداران زندگی سالم و طب سنتی هستید حتما شنیده اید که مصرف بعضی خوراکی ها و نوشیدنی ها به صورت ناشتا هنگام صبح یا آخر شب قبل از خواب می تواند تاثیرگذاری متفاوتی روی بدن داشته باشد؛ جهت مثال نوشیدن شربت خاکشیر قبل از صبحانه می تواند به برطرف یبوست و جوش های صورت یاری کند و نوشیدن دمکرده گل گاو زبان قبل از خواب می تواند مثل یک داروی آرامبخش عمل کند.

باید ونبایدهای تغذیه ای در وعده صبحانه

اگر از طرفداران زندگی سالم و طب سنتی هستید حتما شنیده اید که مصرف بعضی خوراکی ها و نوشیدنی ها به صورت ناشتا هنگام صبح یا آخر شب قبل از خواب می تواند تاثیرگذاری متفاوتی روی بدن داشته باشد؛ جهت مثال نوشیدن شربت خاکشیر قبل از صبحانه می تواند به برطرف یبوست و جوش های صورت یاری کند و نوشیدن دمکرده گل گاو زبان قبل از خواب می تواند مثل یک داروی آرامبخش عمل کند.

اما اینکه چنین ادعاهایی تا چه حد حقیقت دارند و کدام خوراکی ها مخصوص روز و کدام مخصوص شب هستند، پرسشی است که دکتر علیرضا عباسیان، متخصص طب سنتی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی پایتخت کشور عزیزمان ایران به آن پاسخ می دهد.

وقتی از خواب برمی خیزیم بعضی عادت هایی را مرتکب می شویم که همان عادت ها بیماری زا به شمار می روند.

ناهار؛ کم اهمیت ترین وعده!

صبحانه بااهمیت ترین وعده غذایی در طول روز هست، بعد از آن نیز شام بااهمیت ترین وعده به حساب می آید. در مرحله آخر هم ناهار اهمیت دارد. بعد بیشترین حجم مواد غذایی را باید در صبحانه و بعد شام بخوریم.

ناهار را هم بهتر است یا نخوریم یا خیلی کم بخوریم چون ظهر وقت فعالیت بدنی است و از آنجایی که در این وقت خون زیاد دور عضلات و مغز جمع می شود، نمی توانیم هضم خیلی خوبی داشته باشیم، مضاف بر اینکه فعالیت کردن با معده پر کار دشواری است بنابراین صبح ها که هنوز اول فعالیت روزانه ماست و باید انرژی به دست بیاوریم، بهتر است صبحانه خیلی کاملی بخوریم.

صبح را با کدام نوشیدنی شروع کنیم؟

باید ونبایدهای تغذیه ای در وعده صبحانه

مصرف مخلوط آب گرم، عسل و آبلیموی تازه به صورت ناشتا هنگام صبح هم می تواند باعث نشاط شود و هم کبد را تقویت کند. جهت این منظور نصف لیوان آب جوش را با یک قاشق مربا خوری عسل و آب یک لیموی کامل مخلوط کنید. همچنین می توانید آبلیمو را با آب جوش و روغن زیتون مخلوط کنید و بنوشید. اگر هم یبوست مزاج هستید یا سنگ کیسه صفرا دارید، می توانید صبح ها دو قاشق روغن زیتون را همراه آب و یک لیموی کامل میل کنید.

اگر قصد لاغری دارید…

بعضی افراد به امید لاغری صبح ها به صورت ناشتا سرکه سیب یا عرق زیره می نوشند، در حالی که این نوشیدنی ها نباید هر روز مصرف شوند بلکه طبق دستور لاغری و فقط هفته ای یک یا دو بار می توان از آنها استفاده کرد. مصرف دایم آنها بعد از مدتی می تواند باعث پرسشها معده و سوء مزاج شود.

وقتی از خواب برمی خیزیم بعضی عادت هایی را مرتکب می شویم که همان عادت ها بیماری زا به شمار می روند.

آب خنک ناشتا بیمارتان می کند!

مصرف آب زیاد به صورت ناشتا اصلا توصیه نمی شود لیکن این کار می تواند اعضای مهم بدن را دچار سوء مزاج کند. درمورد آب عقایدی به اشتباه وارد فرهنگ مردم شده است که حتی در پزشکی مرسوم هم تایید نشده هست. جهت مثال درمورد اینکه گفته می شود باید روزی ۷ تا ۱۰ لیوان آب بنوشیم، هیچ مقاله علمی در این خصوص وجود ندارد. طب سنتی به طور خاص اعتقاد است اگر آب به صورت ناشتا به خصوص خنک مصرف شود به اعصاب صدمه می زند و در درازمدت می تواند باعث بیماری هایی مثل پارکینسون و لرزش دست شود، بنابراین آب حتما باید هنگام صبح به صورت گرم نوشیده شود.

باید ونبایدهای تغذیه ای در وعده صبحانه

اگر صبح ها بی انرژی هستید …

یکی دیگر از نوشیدنی های مناسب جهت صبح مخلوط یک قاشق غذاخوری خاکشیر، نصف لیوان آب جوش و دو حبه قند یا معادل آن شکر هست. این شربت تقریبا جهت تمام مزاج ها مناسب هست، به خصوص جهت افرادی که شکم ارزش سخت کار می کند. بهتر است بدانید که در طب سنتی یبوست، مادر تمام امراض محسوب می شود، بنابراین مصرف این نوشیدنی ها هنگام صبح می تواند به سلامت کلی بدن کمک کند.

شربت زعفران، گلاب، آب و عسل یا شکر نیز یکی از نوشیدنی های مناسب صبحگاهی جهت افرادی است که انرژی کمی دارند، ولی کسانی که تپش قلب و نامنظمی ضربان قلب دارند نباید از این نوشیدنی استفاده کنند.

خواب راحت با کدام خوراکی ها؟!

در وعده شب باید از خوراکی هایی استفاده کنیم که بدن را به تدریج سرد کرده و جهت خواب آماده می کنند. درمقابل، مصرف مواد غذایی تند و گرم مثل زنجبیل، دارچین و… می تواند باعث بی خوابی شود، بنابراین جهت شام بهتر است از خوراکی هایی مثل پنیر، شیر گرم یا خنک، ماست به همراه کمی نعناع و نان استفاده کنیم. در وعده بعد از شام هم می توانیم از عرقیات آرامبخش مثل عرق بهارنارنج یا عرق نسترن، دمکرده گیاه بادرنجبین یا دمکرده گیاه بابونه استفاده کنیم تا خواب آرامی داشته باشیم.

دمکرده گل گاو زبان هم آرامبخش است ولی در بعضی افراد می تواند باعث زیاد کردن فشارخون شود. البته اگر همراه با سنبل الطیب، مقداری لیموی تازه یا لیمو عمانی مصرف شود، از فشارخون جلوگیری به عمل می آورد. با این حال افراد مبتلا به فشارخون اوج باید آن را با احتیاط مصرف کنند.

صبح ها پنیر نخورید!

در فصول سرد بهتر است صبح ها وعده غذایی مان را با یک مایع آبکی گرم و انرژی بخش مثل چای یا شیر به همراه عسل یا زنجبیل یا دارچین شروع کنیم. سپس به تدریج می توانیم غذاهای ترکیبی را اضافه کنیم، به این ترتیب که ابتدا مواد غذایی کم چرب و سپس خوراکی های پرچرب را مصرف کنیم تا پذیرش معده به مرور زیاد شود. خوردن پنیر هنگام صبح چندان توصیه نمی شود بلکه بهتر است شب ها همراه گردو یا آویشن در وعده شام میل شود.

واژه های کلیدی: همراه | خوراکی | صبحانه | استفاده | نوشیدنی | وعده غذایی | مواد غذایی | اخبار پزشکی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs